تب در بچه های شیرخوار
نوشته شده توسط : sibesalamati

تب در بچه های شیرخوار گرداوری شد

تب در بچه های شیرخوار

 

علت وجود تب در بچه های شیرخوار به دلایل مختلفی بستگی دارد اما یکی از مهم ترین این دلایل همزمانی این علامت با رویش دندانهای شیری فرزند شما می باشد. این نوع علت به یکی از کم خطرترین علت های بروز تب مربوط می شود که معمولا میزان تب در درجات بسیار خفیف اتفاق می افتد و آنچنان که باید سلامتی فرزند شما را تحت تأثیر خود قرار نمی دهد. در مقابل باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که معمولا تب در بچه های شیرخوار می تواند با اسهال هم همراه باشد اما علت این رخداد چیست؟؟

در دورانی که لثه ی فرزند شما شروع به خارش و درد برای دندان درآوردن می کند معمولا شرایط به گونه ای است که او همه چیز را در دهان خود می برد. همه ی وسایلی که بر روی زمین قرار دارد و معمولا با باکتریهای بسیاری هم همراه می باشد از طریق دست یا وسایل به دهان او منتقل خواهد شد. پس از مدتی شما علامتی از تب و اسهال را مشاهده می کنید که این حالت به علت نفوذ باکتری ها به سیستم گوارشی فرزند شما نیز به وجود می آید.

معمولا تب هایی که با اسهال هم همراه باشند از آب بدن یک بچه ی کوچک به سرعت می کاهند در نتیجه نیاز است تا هرچه سریع تر از راه های جایگزین همانند دادن شیر به او کمک نمایید. علاوه بر آن به دادن آب و مایعات بخصوص سوپ بپردازید. جالب است بدانید که سیستم گوارشی برخی از کودکان در این شرایط به شیر مادر پاسخ منفی می دهند و در نتیجه به تشدید علائم نیز کمک خواهند کرد. بنابراین اگر با دادن شیر مادر متوجه بیشتر شدن علائم می شوید بهتر است تا شیر را تا مدتی قطع کنید.

حتما از قطره ی استامینوفن برای پایین آوردن تب کمک بگیرید ، تب های بالای چهل درجه و حتی در برخی از مواقع تب بالای 39.5 درجه می تواند به عاملی برای تشنج تبدیل شود. در صورتی که پس از قطره و پاشوییه با آب ولرم علائم تب و اسهال در فرزند شما پایان نمی یابد نیاز است تا برای چکاپ به پزشک مراجعه نمایید. در برخی از مواقع مصرف آنتی بیوتیک می تواند به بهود علائم کمک نماید. آنتی بیوتیک را در همان زمان تعیین شده و در دوز تجویز شده به فرزند خود بدهید زیرا در غیر این صورت با عوارض ناشی از مصرف این دارو همراه خواهید شد و مدت زمان درمان در فرزند شما نیز بیشتر خواهد شد.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: